zondag 19 februari 2012

oud tasje

In mijn moeder d'r kast lag een tasje. Oud en kapot. Mam, wat moet ik ermee doen? Ach, het is al zo oud, gooi toch weg.. het was het eerste kadootje wat ik van je vader heb gehad maar als het toch stuk is.
Van papa gehad? Eerste kadootje? Nou dan heeft het bij mij gelijk een soort van waarde, al vond ik het niet mooi, het is gelijk het mooiste wat ik heb gezien haha. Dat wordt bewaren. Nu het buiten toch koud en nat is en er zelfs af en toe een aantal vlokken sneeuw vallen is het een goed moment om eens in het tasje te neuzen om te zien wat mijn moeder daar allemaal wel niet in stopte.


De inhoud van het tasje is eigenlijk nog veel leuker. Voor de 1 misschien troep wat je gelijk weg doet en voor de ander misschien leuk om te bewaren. Ik behoor bij de groep...leuke troep om te bewaren, dus gewoon in het tasje terug stoppen om het in zijn geheel te bewaren.

Tja wat zat er in..... en garantie bewijs van een deken, 10 DE-punten, een bonnetje van een supermarkt, een bonnetje van een paar nylons van 2 ,98, zegeltjes van de spar, een kwartje en een stuk of 10 staatloten.


Er was nog meer maar waarom dat in een handtasje zit, is meer iets voor in de naaidoos. Een patroon voor een sportieve jumper.

Het wordt steeds leuker, een persoonsbewijs van een oom en ook zijn rijbewijs. Een rijbewijs uit 1949, tjonge wat zijn die dingen veranderd.




En dan nog een hand vol foto's. Het meisje met de hoed ben ik,toen ik een jaar of 6 was. De andere mensen op de foto's herken ik niet zo. Als ik de namen, die op de achterkant staan, lees komen sommige me vaag bekend voor of ken ik ze wel maar dan in oudere versie.



Leuk al die oude prulletjes die mijn moeder bewaarde in een ineens o, zo bijzonder tasje.

Fijne zondag.
Liefs Willie

2 opmerkingen:

  1. Hi! Thank you for your "follow" of my blog! I´m both happy and surprised that you found me in cyberspace! I´ll come back to your nice blog soon! // Maria (ps. english is not my strength in life:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Om du vill kan du prata Svenska till mig, jag bodde i Sverige för två år.

      Verwijderen