zondag 12 februari 2012

carnaval

Als je aan mij 3 jaar geleden had gevraagd of ik carnaval leuk vond, dan had ik vol overtuiging NEE gezegd. Ik hou er echt niet van. Ik snap het feest gewoon niet. Je verkleden en dan maar drinken en hossen, tot je niet meer kan. Carnaval is voor mij een groot vraagteken.
Toen we hier 3 jaar geleden kwamen wonen wisten we 1 ding niet maar daar kwamen we binnen 3 maanden achter.... een ander naambord aan het begin van het dorp met daarbij de datum van de carnavalsoptocht. Lieve hemel, dit dorp heeft nog geen supermarkt maar een optocht zou er zijn.
Dit dorp is maar zo klein dat het maar 4 straten heeft. Wij wonen aan de hoofdstraat dus we konden er donder opzeggen dat de optocht ook langs ons huis zou komen. We hadden nog even met de gedachte gespeeld om te vluchten maar we konden niets bedenken want Lobke was nog zo klein en het was koud. We bleven dus thuis en zouden maar kijken wat er zou gebeuren.  Ja hoor een hoop muziek, een stuk of 12 wagens en daar gingen ze dan langs ons huis. Amy en Daisy op de bank voor het raam en zo hebben ze de optocht lekker warm bij de kachel kunnen zien.
Nu 3 jaar later kan je aan mij dezelfde vraag stellen ....vind je carnaval leuk?  Dan zal ik met iets minder overtuiging NEE zeggen. Misschien vind ik het stiekem toch wel een beetje leuk worden. En dan niet de optocht, de verklede mensen of het drinken maar om de kinderen die nu met z'n vieren op de bank voor het raam bij de kachel de optocht bekijken.





Alleen al de pret die zij ervan hebben is de moeite waard om ervoor thuis te blijven en te doen alsof we het heel erg leuk vinden. Voor iedereen die nog carnaval gaat vieren, ik wens jullie heel veel plezier. Wij zijn er weer vanaf voor een jaar.

Liefs Willie

O, ja nu vergeet ik iets..nieuwe volgers leuk dat jullie bij me komen lezen, welkom!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten