donderdag 9 februari 2012

ook kleine lobkes worden groot

Daar ging ze dan vanochtend mijn peuter die straks kleuter wordt (april). Jasje aan, muts op, sjaal om , gevulde rugzak op d'r rug. Klaar om naar de "grote school" te gaan. Voor het eerst een ochtend oefenen. Ze had er zin in, mama wat minder hihi. Gelukkig is het maar een kleine school hier in het dorp en bestaat groep 1, 2 en 3 hooguit uit 8 kinderen. De angst dat ze in de groep zou verdwalen was er dus niet. Zou een half uurtje mogen blijven maar na de 2 minuten dat ze naast juf zat, was ze mij en Linus allang vergeten. Ik zwaaide nog , lobke ook maar op een manier van "het is dat het moet'. Om 12 uur haalde ik haar weer op en ze had zich prima vermaakt , had goed meegedaan, altijd fijn om te horen. Ze was wel wat moe en op de vraag of ze volgende week weer ging zei ze vol overtuiging ...Nee , je moet daar veel te hard werken.


Nu had ik alleen Linus vanmorgen en Daisy had studiedag dus ook die was gezellig thuis. Die 2 vermaakte zich prima dus kon ik ook lekker even mijn gang gaan. Heb eerst eens lekker een uurtje zitten freubelen. Daarna nog wat gezellige plekjes in huis gemaakt want de bolletjes waren uitgebloeid en inplaats van de mooie heldere witte kleur kregen ze aardig wat bruine vlekken. Nu we weten dat de elfstedentocht niet door gaat ben ik eigenlijk wel klaar met de winter. Laat de lente maar komen, vandaar dan ook dat ik maar wat takken, waar al knopjes in zitten,  naar binnen heb gehaald. Geeft weer een heel ander sfeertje in huis.



Jammer dat ik de foto niet duidelijk kreeg. het zijn de papieren roosjes afgewisseld met pareltjes en glaskraaltjes, ben er erg blij mee!!


De pot krakelingen zit trouwens al lang niet meer zo vol. Wat zijn die toch altijd lekker!


Tot nu toe een heerlijke dag achter de rug. Zo maar weer eens voor de inwendige mens zorgen. Vandaag wordt het bloemkool met gehakt uit de römertopf. Heerlijk en ze lusten het allemaal dus geen dubbele pot koken. Niet dat dat zo erg is maar soms is het wel fijn dat je in 1 keer klaar bent. En dan vanavond eens even tijd maken om op een paar mooie blogs te neuzen want wat zijn ze allemaal leuk en wat een mooie dingen kom je tegen.
Liefs Willie


Geen opmerkingen:

Een reactie posten