donderdag 2 februari 2012

Maria

Op de vele blogs die ik lees en bekijk zie ik prachtige beelden van Maria of Jezus. Mooi omdat ze nog zo gaaf zijn of juist omdat ze stukjes missen. Ook ik heb een Maria beeld......nou ja, beeldje. Ze is net 8 centimeter hoog en is van plastic. Zo lang ik weet hoort dat beeldje bij me en heeft ook overal waar we gewoond hebben een plaatsje gehad. Soms in het zicht, soms iets verstopt maar ze was er altijd. De onderkant van het beeldje kon los. Toen ik klein was zat daar altijd een centje in verstopt. Ik dacht dat dat geluk zou brengen. Het klepje aan de onderkant is kwijt, de cent die heb ik nog wel en ben in de jaren ook wel wijzer geworden dat die cent die in Maria zat niet zoveel deed....... Of toch wel? Ben al 18 jaar getrouwd met mijn lieve man, kreeg 16 jaar geleden onze eerste dochter, 13 jaar geleden de tweede dochter, 3 jaar geleden de derde dochter en als of het niet genoeg was werd ons geluk anderhalf jaar geleden gezegend met een prachtige zoon. Of Maria daar wat in te brengen heeft gehad, ik betwijfel het.. Misschien gewoon het gevoel van geluk dat ik deze Maria in bezit had, heb en dat altijd zal blijven hebben. En ook al is de kleur veranderd met de jaren en de verf langzaamaan aan het verdwijnen, het is mijn beeldje en ik vind haar mooi. en ik weet dat het geluk niet in een groot Maria beeld zit maar dus ook in een kleine.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten