donderdag 16 februari 2012

kruidcake

Vandaag lekker bezig geweest met van alles en nog wat. Lobke ging weer op school oefenen en linus heeft mij geholpen. Tjonge, dat scheelt die twee kleine handjes haha. Kon mooi de naaimachine even op tafel zetten en kussenhoesjes maken voor op de bank, ging minder snel dan ik wilde. Je kent het wel, net bezig, breekt je naald. Naald vervangen, spoeltje leeg en dan kom je tot ontdekking dat je alle kleuren garen hebt behalve wit....grrrrrr had ook geen zin om 6 kilometer heen te rijden om te halen. Dus morgen gaan we maar verder, dan moet ik niet vergeten garen aan te halen natuurlijk.
Nieuw plantje in de vensterbank gezet, ook weer gezellig en toen had ik even niets te doen. Tja...dan duik ik meestal de keuken in om wat te bakken. Dit keer werd het een kruidcake. Een makkelijk recept maar zo lekker!!!
men neme.......

300 gram zelfrijzend bakmeel
300 gram bruine suiker
iets zout
1 theelepel peper
1 theelepel nootmuscaat
1 theelepel kaneel
1 theelepel kruidnagelpoeder
1 los geklopt ei
1 lepel stroop
1 kopje melk

Oven voorverwarmen op 200 graden.Bakblik invetten met wat boter, alle ingredienten goed door elkaar mixen. Beslag in een ingevet bakblik doen en voor +/-1uur en een kwartier in de oven op 175 graden. Even prikken met een sateprikker of hij gaar is.




Mijn nieuwe plant in de vensterbank. Ik vind het hartje zo leuk in het midden. Met mij zijn er nog twee kleine ukkie's die het hartje ook erg mooi vinden want ze halen hem er steeds tussenuit.

En wat doen mijn voorjaarstakken het goed!! Ik bespeur zelfs een paar beginnetjes van bloesem. Hoe vrolijk kan je daarvan worden.


 

Geniet nog even van de donderdag, hij is zo weer voorbij.
Liefs Willie

1 opmerking:

  1. Ja de donderdag is weer bijna voorbij...maar ik geniet we lekker van je kruidcake hoor..wat ziet hij er lekker uit...dat wordt smullen.
    Mooi je takken...

    Geniet nog even...

    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen