zaterdag 3 maart 2012

zonnige zaterdag

Vandaag hebben we hier op het randje van Zeeland dan ook van wat zon mogen genieten. En dat geeft dan gelijk tuinkriebels. Vanmorgen dan ook naar het tuincentrum geweest en wat plantjes gehaald om de bakken wat op te fleuren. Van de week had ik met takken een hart gemaakt en heb die ook gelijk maar op gehangen. Wat ziet dat er dan gelijk weer anders uit.


De twee kleinste van het spul hebben ook van het mooie weer genoten en hebben tot vanmiddag in de tuin gespeeld. Lekker ravotten , met water wat in de gieters zat modder gemaakt. Phoe, wat zagen ze eruit maar wat een heerlijke rode wangen hadden ze toen we naar binnen gingen. En omdat ze er toch al smerig uitzagen konden ze ook gelijk wel even eieren verfen haha. Vanochtend bij het tuincentrum lagen er van die schildersetjes en die moesten ze hebben. Tja, deze mama staat niet zo stevig in d'r schoenen, dus heb ze maar meegenomen en ach wat kosten ze nou en ze zouden er wel wat lol aan hebben. En lol hadden ze er wel mee, beide zaten ijverig te schilderen. Na het schilderen hadden ze echt een goeie douche beurt nodig, ze leken zelf wel op een paasei haha


Vanmiddag ook nog even met spullen geschroven. De blauwe druifje lieten hun bloementjes zien dus verdiende een plekje wat meer in het zicht. Het lampje heb ik opgeknapt. Het is van mijn oud-tante geweest. De poppetjes hadden rose kanten rokjes aan maar die hadden de terugreis van Zweden naar Nederland niet helemaal overleeft. Het leek nergens meer op dus heb beide dames de rokjes uitgetrokken, heel voorzichtig met een beiteltje en hamer en ze daarna helemaal wit geschildert. Alleen de kap is nog niet klaar dus heb de kap van de lamp die er eerst stond er maar even tijdelijk opgedaan.  Moet zeggen dat ik er nu al tevreden over ben maar of de lamp daar ook blijft staan..... ik weet het niet, ik zag mijn man kijken met een blik van moet dat hier staan. Nou eigenlijk wel haha







Geniet van het weekend
Liefs Willie

5 opmerkingen:

  1. wat een leuk lampje, staat er mooi bij.

    fijne zondag
    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Willie,
    Wat heb je dat hart leuk gemaakt.Kinderen en knutselspullen ( in dit geval dus verf)....heerlijk om te zien wat voor moois ze er allemaal van maken.Ga je ook nog eens vertellen hoe jullie in Zweden terecht kwamen, hoe het leven daar was en hoe je het nu hier weer vindt? Ik ben dol op verhalen ;)
    Ik ga je gezellig volgen.
    Lieve groet,Stella

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Willie,
    Leuke blog heb je. Ik heb ook een bakkerskarretje van mijn vader,leuk hé.
    Groetjes Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk om zo even weer in de tuin bezig te kunnen zijn en dat de kinderen daar weer heerlijk van kunnen genieten! en dan ook nog eens binnen heerlijk creatief zijn!
    Mooi sfeerhoekje, je blauwe druifjes en die prachtige lamp!

    Groetjes,
    Eshter

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekker is dat weer om buiten bezig te zijn, gisteren was het heerlijk zacht en ben ook lekker buiten bezig geweest. Nu miezert het weer en is het grijs buiten, maar via je blog komt het voorjaar weer binnen.

    Ik vind je lampje ook erg leuk!

    groetjes Anke

    BeantwoordenVerwijderen