zaterdag 28 januari 2012

mooi van oudheid

Vandaag een heerlijk dagje om in de keuken te staan. De keuken is veel te klein en moet opgeknapt worden maar je kan er eigenlijk geen kant mee op. In de keuken zitten vier deuren, de deur naar de bijkeuken, een deur naar de kamer, een deur naar de gang en een deur naar de kelderkast. over die indeling is dus nooit nagedacht en dat moeten wij dus doen hihi. Ook al is de keuken klein ik vermaak me er prima in. Ik vind het fijn om een dagje in de keuken door te brengen, te bakken , een buffet in elkaar te zetten of om gewoon te koken. Ik leef me er helemaal in uit.
Ook al is de keuken dan oud en zou ik dolgraag een grote leefkeuken hebben soms valt mijn oog op mijn trots. De drie groene blikken die altijd in gebruik zijn geweest door mijn moeder, de snijbonen molen en het vergiet. Ze zijn oud, stukjes van de groene kleur missen maar dat maakt ze juist zo mooi. Mijn moeder heeft ze vanaf haar huwelijk tot aan een jaar geleden gebruikt. ze stonden niet in het zicht want ze vond ze te oud. Een jaar geleden ging mama naar een verzorgingshuis en heb ik de blikken , het vergiet en de snijbonenmolen een nieuw onderkomen gegeven in mijn keuken waar nu de hele wereld ze mag zien.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten